LTV Lockhorst


Juiste gegevens in het ledenbestand ?!?

In deze tijd is het heel gewoon dat bepaalde gegevens van personen opgeslagen worden in bestanden die via computers onderhouden worden. Maar, de persoon zelf blijft eigenaar van deze gegevens en blijft verantwoordelijk voor de juiste inhoud.

Zo ook bij Lockhorst.
De gegevens van onze leden zijn opgenomen in een digitaal bestand, dat onderdeel uitmaakt van onze website. Een dergelijk bestand biedt onze vereniging een zeer adequate ondersteuning bij het uitvoeren van de verschillende werkzaamheden.
Daarnaast biedt het de leden de mogelijkheid om kennis te nemen van de gegevens van elkaar; zoals waar iemand woont, via welk telefoonnummer men bereikbaar is, naar welk mailadres een berichtje verstuurd moet worden en welk gezicht erbij hoort.
Het is dan ook belangrijk dat deze informatie juist en up-to-date is. Ieder lid is zelf verantwoordelijk voor de juistheid van de gegevens in het ledenbestand, hiervoor is er de mogelijkheid om zelf gegevens direct te wijzigen.

Op onze website kom je via het menu “lidmaatschap/wijzigen lidgegevens” of via de link “wijzigen eigen gegevens” op de homepage automatisch bij het wijzigingsformulier. Via dit wijzigingsformulier kan je wijzigingen voor de daar genoemde rubrieken doorgeven. Voorwaarde is wel, dat je op de site bent ingelogd.

Over het muteren van twee items even iets meer:

Foto wijzigen

Redenen om een nieuwe  foto op te geven kunnen zijn: nog geen foto aanwezig in ledenbestand of de bestaande foto is sterk verouderd of gewoon aan een nieuwe foto toe.
Je kunt dan een digitale pasfoto in het wijzigingsformulier uploaden en door dit te bevestigen (klikken op wijzigen) wordt de nieuwe foto automatisch opgenomen in het ledenbestand.
Tevens wordt de foto doorgezonden naar de KNLTB, zodat bij de eerst volgende uitgave de nieuwe foto ook op de ledenpas komt te staan.

 

 


Mailadres wijzigen

In de praktijk blijkt dat een mailadres nogal eens wijzigt, zeker is dat het geval wanneer men overstapt naar een andere provider.
Lockhorst maakt standaard gebruik van het mailadres uit het leden bestand om informatie via mail naar de leden te versturen; bv de Nieuwsbrief. Het is dan ook van belang om het nieuwe mailadres zo snel mogelijk via het online wijzigingsformulier door te geven.

Naast deze makkelijke en directe manier blijft het natuurlijk mogelijk om de wijzigingen via mail () aan de ledenadministratie door te geven.
Wanneer je problemen ervaart met het inloggen of je geen nieuw wachtwoord kan ontvangen, omdat je oude mailadres niet meer werkt; stuur dan even een mail naar de webmaster ().

CommunicatieCommissie

Terug naar boven


Ogenblik a.u.b. ...